Rundtur på Lanzarote den 20 september 2002

My status
Ring via Skype!
Copyright © 21 nov 2006 09:21 Flemming Bitz

Fra Arriciefe sejlede jeg en dag ned til lystbådehavnen Puerto Calero ca. 12 sømil fra Arriciefe på den sydøstlige del af Lanzarote.

Den 20 september lejede jeg en bil til 35 euro for at slippe bort fra havnen og se Lanzarote. Første kørte jeg ind i landet til hovedvejen mod Arrecife. I Arrecife var jeg inde og købe noget rustfri stål, som jeg skal bruge til at montere et nyt ankerspil, som jeg har købt til NETTE i Danmark; men endnu ikke har fået monteret. Derefter fortsatte jeg nordpå til den nordligste havneby Orzola. Fra Orzola kørte jeg op på et udsigtspunkt Mirador del Rio, hvor der var en helt fantastisk udsigt over farvandet mellem Lanzarote og den lille ø Graciosa.

Jeg fortsatte sydpå ind i landet til byen Haria. Her på Lanzarote er der enormt tørt. I de 14 dage jeg har opholdt mig på øen har der ikke regnet endnu. Det meste af vegetationen omkring turiststederne kunstvandes; men omkring Haria kan der tilsyneladende gro lidt feks. palmer uden kunstvanding.

Fra Haria kørte jeg til et nyt udsigtspunkt Penas del Chache det højeste punkt på Lanzarote 670 m, hvor der især var en flot udsigt mod den vestlige kyst. Jeg fortsatte ned til kysten til Playa de Famara, stedet hvor især surfere holdt til. Jeg fortsatte forbi La Santa Sport til byen Tinaja. Derfra kørte jeg gennem nationalbarken Timanfaya, med et fantastisk månelandskab af lava marker, dannet sidste gang vulkanen var i udbrud, en gang i 1700 tallet,.

Turen fortsatte mod den sydlige del af øen til Playa Blanca. Jeg var især interesseret i havnen for at se om der var plads til lystsejlere. Havnen er velbeskyttet; men der er næsten ingen plads til gæstesejlere. Byen er ellers et turistcenter med masser af hoteller og bungalows.

Den sidste del af turen gik til den sydvestlige kyst området omkring El Golfo hvor jeg så en grotte. Solnedgangen så jeg fra El Golf.

Turen afsluttede ved at jeg kørte tilbage til nabobyen Puerto del Carmen endnu en turistby hvor jeg fik aftensmad.

Her kommer så alle billederne fra turen:

wpe2.jpg (29311 bytes) wpe5.jpg (19026 bytes)
Orzola ved nordspidsen af Lanzarote udsigt over havnen Udsigt mod Graciosa mod havnen La Sociedad. Udsigtspunktet Mirador del Rio ved nordspidsen af Lanzarote.
wpe8.jpg (33934 bytes) wpeA.jpg (25044 bytes)
Udsigt mod nord fra udsigtspunktet Mirador del Rio ved nordspidsen af Lanzarote. Udsigt mod den vestlige kyst af Lanzarote, fra udsigtspunktet Mirador del Rio ved nordspidsen af Lanzarote.
Udsigt mod Graciosa mod havnen La Sociedad, fra udsigtspunktet Mirador del Rio ved nordspidsen af Lanzarote. Det var den havn, som jeg først ville have anduvet, da jeg kom fra Portugal. Jeg måtte imidlertid opgive pga. den hårde nordøstlige vind.
wpe19.jpg (25983 bytes) wpe1B.jpg (24833 bytes)
Udsigtspunktet Mirador del Rio ved nordspidsen af Lanzarote. Selv om der er meget tørt på Lanzarote kan der gro lidt. Her er en have i en by på den nordlige del af øen
wpe1D.jpg (23477 bytes) wpe21.jpg (30456 bytes)
Selv om der er meget tørt på Lanzarote kan der gro lidt. Her et billede med palmer, som ikke kunstvandes, i baggrunden Udsigt over byen Haria på den nordlige del af Lanzarote.
wpe24.jpg (23285 bytes) wpe26.jpg (24523 bytes)
Udsigt fra Penas del Chache mod Playa del Famara, på den nordvestlige del af øen
wpe28.jpg (26928 bytes) wpe2B.jpg (32251 bytes)
Strandpromenaden i Caleta de le Villa på den nordvestlige del af øen Havnen Playa Blanca på sydspidsen af Lanzarote
Nationalparken Timanfaya lavaørken. Parken ligger på den sydvestlige del af øen
wpe2E.jpg (24289 bytes) wpe32.jpg (25694 bytes)
Havnen Playa Blanca på sydspidsen af Lanzarote
wpe35.jpg (25200 bytes) wpe38.jpg (19101 bytes)
Havnen Playa Blanca på sydspidsen af Lanzarote Kysten lige syd for Los Hervideros på den sydvestlige del af øen
wpe3B.jpg (31098 bytes) wpe41.jpg (30256 bytes)
Los Hervideros på den sydvstlige del af øen. Los Hervideros er en halvcirkulær grotte udgravet af havet.
wpe48.jpg (13598 bytes) wpe4A.jpg (28174 bytes)
Kysten ved Los Hervideros på den sydvestlige del af øen. udsigt over land ved Los Hervideros på den sydvestlige del af øen.
wpe4D.jpg (18078 bytes) wpe4F.jpg (25837 bytes)
På vej mod El Golfo på den sydvestlige del af øen. El Golfo på den sydvestlige del af øen.
Solnedgang set fra El Golfo på den sydvestlige del af øen.

Generelle Links

Retur NETTE's Hjemmeside
Retur til siden med Rejsebreve
Informationer fra Noonsite om lande, der passeres:
Europa og Nord Atlantiske Øer:

Belgium, Denmark, Germany, Netherlands, Canary Islands, Cape Verdes, Channel IslandsFranceIreland, Madeira, Portugal, Spain, United Kingdom

Syd Amerika:

Brazil, French Guiana, Guyana, Suriname, Venezuela
Caribien:

Barbados, GrenadaMartinique, St Vincent & the Grenadines, Trinidad & Tobago

Informationer om Caribien

Copyright © 07 March, 2009 Flemming Bitz. Ingen af disse breve må helt, delvis eller i omskrevet form publiceres uden en skriftlig tilladelse fra forfatteren: